چای سفید چیست؟
نوشته شده توسط : melika

 

در دوران سلسله امپراتوری اولیه چین (بین 600 تا 1300 میلادی) زمانی که فرهنگ نوشیدن چای در سراسر کشور شکوفا شده بود یک درخواست چای از طرف امپراتور ایجاد شد. در طول حکومت امپراتوری سلسله هویزانگ (960 – 1297)، جوانه های چای جوان در بهار، از برگ های بیرونی آن چیده و با بخار آب، با دقت در معرض هوا خشک و پس از آن پودر سفید نقره ای می شد.

این پودر سفید را به آب گرم مخلوط می کردند تا تبدیل به بهترین چای برای امپراطور گردد. در واقع میتوان پیشنه چای سفید را اینگونه تعریف کرد. چای سفید برگ گیاه کاملیا سیننسیس (Camellia sinensis) و در واقع تهیه شده از برگهای جوان و نابالغ تازه چای است، که معمولا هیچ فرآوری روی آن انجام نشده است می‌باشد که یکی از محبوب‌ترین انواع چای در جهان است. در ادامه خواص و نحوه تهیه این چای را برای شما شرح دادیم.
فرآوری چای سفید

یکی از بزرگترین تفاوت هایی که در چگونگی فرآوری چای های مختلف صورت می گیرد، اکسیداسیون است، یعنی چه زمانی برگ چای پس از برداشت مجاز است که در معرض اکسیژن قرار داشته باشد. برگ های چای طولانی در معرض اکسیژن قرار می گیرند، برگ های تیره تر و پروفیل طعم عمیق تر توسعه می یابد. در طول پردازش، استادان چای از روش های مختلفی برای ایجاد و کنترل اکسیداسیون استفاده می کنند، از جمله این روشها چرخاندن، شکل دادن یا خرد کردن برگ ها به منظور سرعت بخشیدن به اکسیداسیون و بخار دادن، یا سرخ کردن برگ ها میباشد.

چای سفید ایده آل نه چرخ شده و نه حرارت دیده است، بنابراین حداقل اکسیداسیون را دارد. به جای اینکه به یک گرمای صنعتی داده شود، برگ ها در یک محیط کاملا کنترل شده پلاسیده و سپس خشک میشوند این امر سبب میشود که چای دارای ظرافت بیشتر و طعم تازه تری شبیه چای تازه برداشت شده از مزرعه باشد.

ادامه مطلب....





:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: